Kini Ku Hidup semula

kini blog ku hidup semula selepas lame dialam tidurnye...huhuhuhu


tapi bukan di sini.. aktif di blog http://thepeace08.blogspot.com

kepada follower disini ..sila2 lah follow blog thepeace k..

salam:)

The Arrivals Part 10 (Pemerintahan Dunia Baru) - Malay Sub



KITA DIJAJAH DI SEMUA SUDUT....BERPEGANG TEGUHLAH PADA QURAN DAN SUNNAH..

MENYEMPURNAKAN visi & misi DALAM KEHIDUPAN

hardworking Pictures, Images and Photos
Bile vision dah diterbitkan...seluruh tentera anggota akan berkerjasama untuk
menyelesaikan vision tersebut...

now.. im in process to get the vision..

but ..aku masih banyak mission yg belum terpenuhi..ngeee

im not ignore the mission but im in a mission

(missi-short time / visi - long time )

Untuk Pengetahuan Kite Bersama....


1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya
Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal
puluh ribu tahun lamanya .

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk
menghormati Nabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt.
melaknat dan perintah turun ke bumi.

Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan.

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin
Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh).
Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang
Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling
suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu
ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau
menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu,
adik-beradik jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan , sungai, hutan,
lombong, laut, tempat-tempat tinggi (KLCC), tandas dan
kubur.

6) Beliau menasihat apabila ingin buang air di
perjalanan (contohnya jalan raya), perlu baca " Sala
Mun, ' Ala Sulaiman, Fil 'alamin."

Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi
Sulaiman. Orang-orang Melayu suka sangat membaca
ucapan, "Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu" Masa
bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila
pula, kita jadi cucu cicit jin !!!!

7) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab
jika ada dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik
nasib, pembohong... ." Sirahnya apabila Nabi Sulaiman,
memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga
Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu.
Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di kerusinya dengan
tongkat k ayu . Dan jin tekun membuat kerja di
hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan
tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman
pun jatuh, maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi
Sulaiman telah mangkat.

8) Manusia juga dilarang membuang air di
lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu
tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Di
larang juga buang air di lubang-lubang (tanah).

9) Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah
yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal di
situ. Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca
surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3
hari. Tidak perlu tepung tawar bagai.... orang melayu
suka sangat menepung tawar !!!

10) Jika budak menangis tengah-tengah malam, azankan 7
~ 10 kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9
kali henti (tekniknya) sebab beliau pernah jumpa orang
yang di rasuk.


* Kalau rajin..Tolong sebarkan maklumat ini kepada
saudara Muslim Muslimat yang lain.

Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan
bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati...D'Thakur'.

JOM LAYAAAAAAAAAN,,....



nak kata dah kahwin,
rasanya belum lagi,
bila tanya bila nak kawin?
entahlah..... x tau lagi....

perangai mengalahkan org dah kawin
berkepit sana-sini,
padahal bukan muhrim,
ikut trend masa kini..
heran....pegang tangan tak takut dosa ke,
berpeluk-pelukkan x tau malu ker,
tak kasihan mak bapak ker,
hantar suruh belajar / kejer kau buat leka...

nak kata tak belajar agama,
kecik-kecik mak bapak hantar,
sekarang nak salah siapa kalau buat dosa,
sendiri bangang coz x ikut apa yg diajar...

belajar tinggi sampai gayat,
tp tak amal sepanjang hayat,
islam tu kan penyelamat,
bila nak amal.... tunggu sampai jadi mayat ?/...

sana sini buat wayang,
orang tengok naik bengang,
itu belum lagi rumput kat padang,
kalau idup sure kena terajang...

dulu masa single okey jer,
sekarang dah couple banyak lak dosa,
bila org tegur buat derk jer,
apa kulit dah tebal nak masuk neraka?.../

bila kena tangkap khalwat,
buat muka jadi kelat,
malu mengalahkan ikan jelawat,
tambah muka penuh jerawat..

masa buat x tau malu,
ikut sangat telunjuk nafsu,
buat maksiat x segan silu,
sekarang lagu mana... susu dah jadi keju..

suruh sembahyang...nanti..nanti..
boyfriend tepon terus pergi,
nak bersyukur atas nikmat allah x reti²,
boyfriend yg bg sekuntum bunga tulah dipuji²...

yang si mamat nie pun sama,
suruh gie masjid nak bawak girlfriend sama,
mana taknya dah berjanji hidup bersama,
sampai solat jumaat pun nak dikerjakan bersama

kesudahanya hari jumaat,
org solat jumaat,
dia bershopping bukan main ligat,
layan awek sampai penat...

kalau diri dah gatal sangat,
kahwin jer cepat lagi selamat,
ni couple takde matlamat,
sajer suka² penuhi syarat..

org couple dier ikut sama,
tak sedar diri tu papa kedana,
papa ilmu papa agama,
macam mana ' bercinta cara islam' itu nak dijana....

bkn mengata bkn mengumpat,
siapa suruh buat wayang x bertempat,
kalau x suka diri diumpat,
jgn buat benda yg x tepat...

bonceng sana bonceng sini,
bontot tertonggek x malu pulak,
siap bangga x terperi,
dapat peluk pinggang balak..

balak kat depan mata melilau,
awek kat belakang bknya nampak,
siap mengurat muslimah yg pegi surau,
silap hari bln sure kena sepak..

awek pulak bangang,
perangai macam lalang,
percayakan balak bergalang-galang,
yelah....balak cover, belum pecah tembelang...

pegang sana pegang sini,
x takut ker susutnilai,
kahwin belum tentu lagi,
kalau x jadi x ker hilang permata bernilai...

tulah... tuhan bg akal x pakai,
tuhan bg hati x tahu menilai,
diri sendiri yg lalai,
baik buruk pun x reti nak nilai..

kalau org cakap marah,
bila org nasihat melenting,
"taulah...taulah xpayah susah²,
tau lak senyap bila dah bunting....

la ni baru nak ingat tuhan,
itupun nasib baik ingat,
menangis dah x leh nak tahan²,
baru sekarang menyesal bangat....

nasib baik tuhan tu maha penyayang,
itupun nasib baik umur masih panjang,
ada peluang nak mengucap panjang,
mintak ampun, panjat doa memanjang...

perkara lepas jgn dikenang,
pintu taubat terbuka luas,
hidup bkn utk bersenang-senang,
meraih & mencari redha Allah yg maha luas...

AYUH BERUBAH DAN BERTAUBAT SELAGI KITA DIBERI KESEMPATAN, PENYESALAN MEMANG DATANG DIPENGHUJUNG…

(MAKE YOUR HEART FILL PEACE WITHOUT SIN)


MY LIFE NOW...


Tahun semakin bertambah...beban ku pun semakin bertambah..
hanye yg mampu ku berharap agar Allah membantu ku untuk aku menjalani
kehidupan baru ini...

ujian yg diberi tidaklah seberat ujian para sahabat..dan mereka2 yang lain
aku tahu di sane terdapat ramai lagi manusia yang ditimpa musibah teruk dari aku..
mereka2 di palestin, mereka2 di iraq, iran , somalia, eropah..timur tgh.dan di malaysia sekali pun ramai yg di uji..hanya doa yg mmpu ku kirimkan .(Allah yusahil alaihim wa alaina)

dulu setiap pagi emak kesayangan ku akan siapkan sarapan yg enak dan
dan bekal untuk aku..bila nk gi kerje
dulu setiap malam terdengar mak aku mengaji...
dulu kerje2 rumah aku dan mak aku buat n lakukan bersama..

tapi..

kini semua dah berubaah.. sejak mak kene ujian angin ahmar..
seolah2 satu putaran dunia yg hebat berlaku.....

sekarang semuanya itu aku dan abahku bergilir melakukan nya
memasak
kemas rumah
basuh dan sidai baju
gosok baju
siram pokok
ambilkan mak wudhuk
pakaikan baju mak..
siapkan ubat2 n makanan untuk mak..
dll

abah pula x dapat spenuhye di rumah ..kerane abah perlu ke kampong (muar)
menjaga ibunye..yg tinggal keseorangan..dan menguruskan kebun2 sawit n getah yg ade..

terkadang aku terfikir ..mungkin ade hikmah disebalik semuanye..ini..
Allah gunakan mak aku sebagai sebab untuk hikmah2 yg masih lagi tersembunyi
aku redha dan ikhlas menerimanye..

ape yg aku harapkan ialah diberikan kesanggupan dan keikhlasan
untuk melakukan semua ini..

kerane kite x tahu ape yg akan berlaku akan dtg..

mgkin wktu kite dah besar
dah kawin
dah ade anak
dah ade cucu

baru nmpak hikmah2 itu...

(Rabbi yassir walaa tuass sir..ya Kariiim)





starhill resort ( kempas)



Baru2 nih ambe ade menganjurkan satu program motivasi di Starhill Resort..

program tersebut diade pade hari jumaat 20 nov 2009

kebetulan bertembung dengan program camping sekolah..yang juge melibatkan
diriku yang agak keding niih..

camping tersebut dibuat pada 18-20 nov 2009 dan program ambe pade 20 nov..erm
dalam rancangan camping tuh abis pagi 20 nov...ingatkan pagi tuh leh lah siap2 kul 9 ke 10 ke..tapi..tgk2 kul 11 baru dak2 camping nih siap sepenuhnye..

jadi program ambe agak tergendalelah..dianjakkan dan dibatalkan motivasi hanye riadhah (swimming je)...

tapi sebelum tuh pelajar pompuan ke rumah teacher rosny..bantu2 masak..n laki gi solat jumaat..
kami singgah di rumah teacher rosny..untk makan tghari free.
(huhuhu JazaLLah alaiha) tq teacher

ape pun setelah aje solat jumaat kul 2pm..kami terus ke starhill dan berenang hingge ke pukul 3.15pm

agak lame laaa..tp kalau ikutkan x puas lagi..hehehe..kesian anak2 murid ambe yg x pegi n yang pegi tapi x dapat naik sliding...maaf tau...

harap2 seronoklaa..maaf kalau ana x dapat bagi mase ana untuk semua anak murid ana..
ana rindu antum semua...!!!!
(gambar banyak di face book)

Ist me?

Ist me?

My Blog List

BE A FOLLOWER

There was an error in this gadget

Hari Ke --

   

Dari Mana Nak Ke Mana


Template Brought by :

blogger templates